Mäetaguse Põhikooli  2025/2026. õa üldtööplaan

MÄETAGUSE PÕHIKOOLI ÜLDTÖÖPLAAN 2025/2026. õppeaastaks

1.Üldsätted 

Mäetaguse Põhikooli üldtööplaan on dokument, milles määratletakse Mäetaguse Põhikooli ühe õppeaasta tegevuskava, lähtudes Mäetaguse Põhikooli arengukavast ja õppekavast, õppeaasta üldeesmärkidest ja eelmise aasta töö kokkuvõttest. 

Üldtööplaan on vormistatud alapunktidena vastavalt tegevusvaldkondadele. Igas alapunktis määratletakse ülesanded, tegevused, vastutajad ja tähtajad. 

Üldtööplaanis on välja töödud järgmised tegevusvaldkonnad: 

1. eestvedamine ja juhtimine; 

2. personalijuhtimine; 

3. koostöö huvigruppidega: 

4. ressursside juhtimine;

5. õppe- ja kasvatusprotsess.

Õppeaasta üldeesmärgid: 

  1. Eestvedamine ja strateegiline juhtimine

1.1 tagada uuendatud õppekava tulemuslik rakendamine,

1.2 tagada kooli väärtuste järjepidev juurutamine; visualiseerida kooli väärtused ning paigutada need nähtavatele kohtadele koolimajas; 

1.3 koguda õpilaste tagasisidet koolikeskkonna turvalisuse kohta ning kasutada saadud andmeid sihipäraste parendustegevuste kavandamiseks ja elluviimiseks

2. Personalijuhtimine

2.1 toetada õpetajate professionaalset arengut, keskendudes ennastjuhtiva õppimise põhimõtete mõistmisele ja rakendamisele igapäevases õppetöös;

2.2 toetada õpetajate pädevuse kasvu HEV õpilaste õpetamisel, tagades, et enamus õpetajatest kohandab õppematerjale ja meetodeid vastavalt õpilaste individuaalsetele vajadustele;

2.3 toetada VEPA programmi juurutamise, koolitades õpetajaid ja rakendades õpitut igapäevases õppetöös;

2.4  toetada õpetajate digipädevuste arengut läbi Nextcloudi programmi kasutuselevõtu, tagades õpetajate oskuse kasutada platvormi igapäevases töö- ja failihalduses.

 

3. Õppe- ja kasvatusprotsess 

3.1 tagada igas õppetunnis õppijakeskne lähenemine, arvestades õpilaste individuaalseid vajadusi, võimeid ja arengutempot õppe- ja kasvatustegevustes.

3.2 toetada õpilaste ennastjuhtimisoskuste kujunemist, rakendades teadlikult õppimisstrateegiate õpetamist, refleksiooni ja õpitava seostamist igapäevaeluga.

3.3 integreerida Liikuma Kutsuva Kooli põhimõtted igapäevastesse ainetundidesse, et toetada õpilaste liikumisaktiivsust läbi vahelduva ja liikuva õppimise.

3.4 arendada õpilaste digipädevusi süsteemselt kõigis õppeainetes, kasutades  digiõppevahendite võimalusi nii ainetundides kui ka ennastjuhtiva õppija õppepäevadel.

3.5 juurutada VEPA programmi põhimõtted igapäevasesse õppetöösse, et kujundada positiivne, toetav ja rahulik klassiruumikultuur.

4. Koostöö huvigruppidega

4.1 Tugevdada koostööd huvigruppidega (õpilasesindus, lapsevanemad, kogukond), kaasates neid teadlikult kooli väärtuste edendamisse ja oluliste otsuste arutamisse, et toetada koolipere ühtsust ja kooli jätkusuutlikku arengut.

5. Ressursside juhtimine

5.1 kujundada ning rakendada osapooli kaasav ja läbipaistev eelarve koostamise protsess;

5.3. viia kooli asjaajamine digilahendustesse vähemalt 90% ulatuses.

2. Tegevuskava 

2.1. Tegevusvaldkond: tegevused lähtuvalt arengukavast

Arengukava eesmärk: Organisatsioonikultuur on hooliv, koostöine ja demokraatlik.

Ülesanne (alaeesmärk)

Tegevused

Vastutaja(d)

Tähtaeg

Luua ja ellu viia süsteemne väärtusarenduse tegevuskava

Korraldada koostööpäevi, väärtuspõhiseid üritusi ja töötubasid nii õpilastele kui personalile[KS1] 

Direktor,

õppealajuhataja,

huvijuht

Kogu õppeaasta vältel

 

Integreerida väärtuste edendamine kooli tähtpäevadesse.

Huvijuht  

Õppeaasta jooksul

Interjöör kui kultuuri kandja

Kooli väärtused on nähtavalt välja toodud (2.korrus, uus korpus, käsitöömaja, klassiruumid).

M.Saatman

 

V.Pärnak

10.01.2026

Koolikiusamist ennetatakse.

 

Kavandada ja ellu viia süsteemne tegevuskava VEPA metoodika rakendamiseks

Määrata VEPA  vastutav õpetajate tiim, kes veab metoodika juurutamist ja toetab kolleege.

Direktor

10.09.2025

Korraldada õpetajatele  VEPA metoodika koolitus

Vastutavad õpetajad

September,

oktoober

Kaasata tugimeeskonda, et VEPA toetaks erivajadustega õpilasi.

Direktor

September,

oktoober

Kaasata lapsevanemaid, tutvustades neile VEPA eesmärke ja meetodeid lapsevanemate koosolekul

Vastutavad õpetajad

28. oktoober 

2025

 

Koguda õpetajatelt ja õpilastelt tagasisidet metoodika toimimise kohta klassis (1x trimestris)

Vastutavad õpetajad

Aprill 2026

Arengukava eesmärk: Koolis on motiveeritud ja ühtse meeskonnana tegutsevad ning kooli väärtustest lähtuvad töötajad.

 

Ülesanne

Tegevused

Vastutaja (d)

Tähtaeg

Tagada õpetajate kvalifikatsiooninõuetele vastavus

Kvalifikatsiooni  vastavuse kontroll tööle asumisel ja andmete uuendamine Eesti Hariduse Infosüsteemis

Direktor

Sekretär

10.09. 2025

Toetada õpetajate professionaalset arengut ennastjuhtiva õppija toetamise valdkonnas

Õpetajate õpiringide läbiviimine: Õpetajate õpiringid ennastjuhtiva õppija toetamiseks

Direktor  

22.08.2025,

28.08.2025.

Kokku toimub 11 kohtumist.

Soodustada õpetajatevahelist koostööd ja kogemuste jagamist ennastjuhtiva õppimise teemal

Õpiringides kolleegide praktikate jagamine 

Õppealajuhataja  

Õppeaasta jooksul

Seostada õpiringide töö kooli õppekava ja arengueesmärkidega

Õpiringide kokkuvõtete põhjal soovituste esitamine juhtkonnale ja võimalikud arendustegevused

Õppealajuhataja  

Juuni 2026

Toetada uute töötajate sisseelamist ja väärtusteadlikkust

Mentorlusprogrammi läbiviimine

Mentorid

10.06.2026

Toetada õpetajate valmisolekut enesetäiendamiseks

Koolitusplaani koostamine eneseanalüüsi põhjal, sh eelistused ja vajadused

Õppealajuhataja  

15.09.2025

Kaardistada õpetajate eripedagoogilised pädevused

Enesehindamise vormi kasutamine ja tulemuste koondamine

Direktor  

oktoober

2025

Kavandada tegevused eripedagoogiliste oskuste arendamiseks

Koolitus: Kaasav haridus: õpiraskus vs kerge vaimne alaareng, ATH Õpitulemused ja nende alusel õpilaste hindamine. Seadusandlus õpiraskuse ja  õpitulemuste vähendamise ning asendamise valguses (IAJK täitmine).

Direktor

27.08.2025

Toetada õpetajate professionaalset arengut digipädevuste valdkonnas

Koolitus: „Praktiline töötuba tehisintellekti rakenduste kasutamiseks õppetöös“.

Õppealajuhataja  

26.08.2025

Märgata ja tunnustada töötajate panust kooli arengusse

Tunnustussüsteemi rakendamine: tänukirjad, suuline tunnustus,   ühised tunnustusüritused ja koostegemised,

"tänu-sõnumite" jagamine[KS4] .

Direktor  

Kogu õppeaasta vältel

Suurendada töötajate rahulolu koolikeskkonnaga

Töötajate rahulolu-uuringu läbiviimine ja tulemuste arutelu juhtkonnaga

Direktor

Aprill  2026

Arengukava eesmärk: Koostöö huvigruppidega aitab kaasa koolipere igakülgsele arengule ja kooli jätkusuutlikkusele.

 

Ülesanne

Tegevused (d)

Vastutaja

Tähtaeg

Toetada õpilasesinduse süsteemset kaasamist kooli otsustusprotsessidesse

  • Kaasata õpilasesindus kooli juhtkonna ja õppenõukogu aruteludesse.

  • Korraldada regulaarsed kohtumised õpilasesindusega (kord kuus)

  • Anda õpilasesindusele vastutus mõne koolisündmuse korraldamise eest

Direktor  

 

 

 

Huvijuht

 

 

Huvijuht

Kogu õppeaasta vältel

Luua ja rakendada süsteem lapsevanemate kaasamiseks väärtusaruteludesse

Kaasata vanemad kooli väärtuspõhiste sündmuste korraldamisse[KS5] 

Klassijuhatajad,

huvijuht

Kogu õppeaasta vältel

Õpilaste seadusliku esindajate kaasamine koolielu aruteludesse

Infotund: õppeprotsessi korraldamine 

Direktor,

klassijuhatajad

28.08.2025

 

Õpilaste  seaduslike esindajate koosolek

Direktor

28.10.2025

Tutvustada kooli häid praktikaid Eesti tasemel

Esitleda kooli projekte või metoodikaid   Õpetajate Lehes, Alutaguse elu, Põhjarannik, Fb)

Õpetajad  

Õppeaasta jooksul

Arengukava eesmärk: Koolis rakendatakse nüüdisaegset ja tulevikku suunatud õpikäsitust.

 

Ülesanne

Tegevused

Vastutaja(d)

Tähtaeg

Uuendada kooli õppekava kooskõlas nüüdisaegse õpikäsituse põhimõtetega

  • Uuendatud õppekava üldosa arutlemine ja arvamuse andmine hoolekogus

Õppealajuhataja

27.08.2025

  • Uuendatud õppekava üldosa arutlemine õpilasesindusega

Huvijuht

28.08.2025

  • Õppekava ülevaatamine ja uuendamine koostöös õpetajatega.

Õppealajuhataja  

25.08.2025

 

 

 

  • Uuendatud õppekava tutvustamine õpetajatele ja vanematele.

 

28.08.2025

 

  • Uuendatud õppekava üldosa arutlemine ja arvamuse andmine õppenõukogus

Õppealajuhataja

29.08.2025

Seada nüüdisaegne õpikäsitus kooli õppekorralduse 

  • Tunnivaatlused fookusega õppijakesksetel meetoditel

  • Praktikate jagamine õpetajate vahel

 

Aineõpetajad  

oktoober-mai

Rakendada metoodikaid, mis arendavad vastutust ja enesejuhtimise oskusi eri kooliastmetes

Aineõpetajad  

Õppeaasta jooksul

Arengukava eesmärk: Kool on liikumist ja tervislikke eluviise toetav kool.

 

Ülesanne

Tegevused

Vastutaja(d) 

Tähtaeg

Tervise ja liikumise teemade integreerimine koolikultuuri ja õppekavasse

  • Korraldada tervise- ja liikumisteemalisi üritusi.

     

LKK meeskond

 

Õppeaasta jooksul

 

 

  • Särav kuu: helkurite ja taskulampidega õuemängud, 

 

 

  • Õuesõppenädal

ÕE,  

K.Soomelainen,

 

 

 

Aineõpetajad  

November

3.- 7. november

  • Tasakaalukas jõulukuu: laternamatk

M.Merents- Irs

30.november

  • Tiimitöö kuu: LKK mängude tutvustamine (Õpetajalt õpetajale)

LKK meeskond

Veebruar 2026

  • Sõbrakuu: Võrkpalli /palli mängimine- õpilased, vanemad, õpetajad.

T.Juhkam

T.Valdre

veebruar

  • Huvitava harrastuse kuu

L.Roy

märts

  • Aktiivse kõndimise kuu

K.Sisask

aprill

  • Olümpia 

  • Õuesõppenädal

T.Valdre

M.Merents-Irs

mai

Teavitustöö lapsevanematele tervise väärtustamise kohta.

Klassijuhatajad  

Direktor  

august

oktoober

Tagada liikumisõpetuse kvaliteet ja mitmekülgsus ning kaasata liikumist erinevates tundides

  • Pakkuda mitmekesiseid liikumisvõimalusi koolipäeva jooksul: tantsuvahetunnid, mänguvahetunnid, võrkpall, õuevahetund.

  • Arendada kehalise kasvatuse õppekava ja metoodikaid vastavalt uuendustele.

     

LKK meeskond 

 

 

 

 

 

 

T.Juhkam

T.Valdre

 

aastaringselt

 

 

31.08.2026  

 

 

 

September-mai

Luua tingimused ja motiveerida töötajaid regulaarselt liikuma

  • Korraldada tervisepäevi,  kus on võimalus osaleda erinevates liikumis- ja lõõgastustegevustes.

     

  • Korralda koolisiseseid liikumisvõistlusi[KS7] :  

  • Sammude lugemise kuu.

  • Aktiivse kõndimise kuu.

 

  • Tunnustada ja motiveerida aktiivseid töötajaid tervise ja liikumise toetamise eest.

 

LKK meeskond

 

 

 

 

LKK meeskond 

 

 

 

 

 

Direktor

Õppeaasta jooksul 

 

 

 

September  

aprill

 

 

 

 

Juuni 2026

Eesmärk: Kooli õpi- ja töökeskkond on turvaline, ergonoomiline ja innovaatiline.

 

Ülesanne

Tegevused

Vastutaja (d)

Tähtaeg

Tagada koolikeskkonna füüsiline ja psühhosotsiaalne turvalisus.

Korraldada  evakuatsiooniõppused.

M.Saatman

September  

Tõsta teadlikkust turvalisest käitumisest koolis

klassijuhatajad

September  

Kontrollida regulaarselt tuleohutuse, elektriohutuse ja esmaabivahendite korrasolekut.

M.Saatman

Kord kuus

Arendada õppimiseks ja õpetamiseks kaasaegne, uuenduslik keskkond.

Arendada koostöös IT-spetsialistiga õpetaja digipädevuse toetamise süsteem.

IT-spetsialistid  

Aasta jooksul

Toetada õpetajaid uute õpetamismeetodite ja tehnoloogiate kasutuselevõtul

Õppealajuhataja  

Aasta jooksul

Monitoorida ja hinnata keskkonna turvalisust ja ergonoomikat.

Kaardistada kitsaskohad ja seada iga-aastased parenduseesmärgid.

M.Saatman

november

Infoturvapoliitika väljatöötamine ja rakendamine.

Koostada ja kinnitada kooli infoturvapoliitika (sh andmekaitse, parooleeskirjad, andmekandjate kasutamine).

Direktor

Jaanuar 2026

Koostada töötajate jaoks kasutusjuhendid ja käitumisreeglid IT-süsteemide kasutamiseks.

Direktor  

November  

Viia läbi digiturvalisuse koolitused õpetajatele.

IT-spetsialistid  

Oktoober  

Tagada, et kooli IKT vahendid (riistvara, tarkvara, võrguühendus, tugi) toetavad nii kontakt- kui distantsõppe kvaliteetset läbiviimist.

Kaardistada õpetajate ja õpilaste vajadused IKT-vahendite osas (nt arvutid, tahvelarvutid, dokumendikaamerad).

M.Saatman

Oktoober  

Kontrollida ja hooldada klassiruumide esitlustehnikat (projektorid, nutitahvlid)

IT-spetsialistid

Aasta jooksul

Viia kooli asjaajamine täielikult üle digitaalsele kujule ning tagada selle toimivus, kättesaadavus ja õiguspärasus.

Viia läbi kooli senise asjaajamise analüüs: millised protsessid on veel paberkandjal ja kuidas need digitaliseerida.

Sekretär,

õppealajuhataja

 

September  

Kinnitada digiallkirja kasutamise kord.

Direktor  

Oktoober  

[VS8] 

 

2. 2. Tegevusvaldkond: tegevused lähtuvalt õppekavast 

Eesmärk: Toetada õpilaste arengut mitmekülgsete üldpädevuste (kultuuri- ja väärtuspädevus, sotsiaalne ja kodanikupädevus, enesemääratluspädevus, õpipädevus, suhtluspädevus, ettevõtlikkuspädevus,  digipädevus) ja väärtuskasvatuse kaudu, et kujundada vastutustundlik, ennastjuhtiv ja loov õppija.

 

Tegevused

Vastutaja(d)

Tähtaeg

September

Õppeaasta avaaktus 

Huvijuht  

1.september

Kaardistamine: arvuti kasutamise võimalused kodus.

Direktor  

1.-4.september

Tulekahju korral tegutsemise plaani tutvustamine ja instrueerimine. Evakuatsiooni õppus.

M.Saatman

4.september

1. ja 3.klassi raamatukogutunnid kooli raamatukogus

2.klass Mäetaguse Raamatukogus

Gerli Mägi

Helgi Koppel

Tiina Peenema

2.-4.sept 2025

Tervisepäev „Reipalt koolipinki“.

Klassijuhatajad

5.september

Uue õpilasesinduse moodustamine

Huvijuht  

16.september

LKK meeskond: septembrikuu tegevused

L.Roy

8. september

Pildistamine

Huvijuht

9.september

Ainesektsioonide koosolekud

Ainesektsioonide juhid

9.september

Jõhvi Keskraamatukogu külastamine 7. klass

K.Reino

10.september

Projekt „Minu Riik“ (9.klass)

A.Kaljusaar

 

Projekt „Aasta tegijad looduses“ II-III aste (loodusnädal)

M.Merents-Irs

E.Pärnik

15.-19. september

Spordinädal I-III kooliaste

T.Valdre

22.-26. september

Näitus „Tere, Sügis!“

H.Koppel

23.09.2025

4. klassi tasemetöö loodusõpetus (kirjalik)

K.Guljavin

24.september

Euroopa keeltepäev

K.Kert

26.september

7. klassi tasemetöö eesti keel (kirjalik)

K.Reino

25.september

Ennastjuhtiv õppija päev

Õppealajuhataja  

15.september (E)

Koolitus: NextCloud programmi kasutamine

IT-spetsialistid

15.september

Koolitus:  Õpetajate õpiring ennastjuhtiva õppija toetamiseks

Direktor

15.september

Ümarlaud: HEV õpilastega tehtava töö seire

M.Kiiver

10.september

Oktoober

Rahvusvaheline muusikapäev

A.Kaljusaar

1.oktoober

Võrkpallivõistlus (õpilased, õpetajad ja lapsevanemad)

T.Valdre

2. oktoober

7. klassi tasemetöö loodusõpetus (kirjalik)

M.Merents-Irs

1.-2. oktoober

Õpetajate päeva tähistamine

Huvijuht

3.oktoober

7. klassi tasemetöö matemaatika (kirjalik)

E.Pärnik

7.-9.oktoober

4. klassi tasemetöö eesti keel (kirjalik)

K.Guljavin

08.-10.oktoober

4.klassi tasemetöö matemaatika (kirjalik)

K.Guljavin

10.oktoober

1.-3.klass Ülemaailmne leivapäev Iisaku muuseumis

T. Peenema

16.oktoober

Ennastjuhtiv õppija päev

Õppealajuhataja  

29.oktoober (K)

Õpilaste seaduslike esindajate koosolek

Direktor

29.oktoober

Eesti raamatu aasta - lõiming inglise keelega

O.Lobanova

31.oktoober

Ainesektsioonide  koosolekud

Ainesektsioonide juhid

1.oktoober

Koolitus:  Õpetajate õpiring ennastjuhtiva õppija toetamiseks

Direktor

29.oktoober

Õpetajate eripedagoogiliste pädevuste kaardistamine

Direktor

21.oktoober

Ümarlaud: HEV õpilastega tehtava töö seire

M.Kiiver

21.oktoober

I vaheaeg 20. oktoober 2025. a kuni 26. oktoober 2025. a

November

Perepäev (1.-9.kl)

Huvijuht  

7.november

1.-4.klass Marditrall

G.Mägi

10. november

Ennastjuhtiv õppija päev

Õppealajuhataja

11.november(T)

Karjäärinädal

K.Soomelainen

17.-21.november

Töövarjupäev (9.klass)

K.Soomelainen

19.november

Ainesektsioonide koosolekud

Ainesektsioonide juhid

20.november

Piirkondlik matemaatika võistlus „Nuputa“

E.Pärnik

 

I trimestri lõpp: õpitulemuste analüüs

Õppealajuhataja

26.november

Loovtööde kaitsmine

K.Sisask

27.november

Eesti raamatu aasta – lõiming kunstiõpetusega

V.Aidma

28.november

Alutaguse valla I advent ja jõululaat

Huvijuht  

30.november

2.klassi jõulukaartide meisterdamise töötuba

„100 kaarti Alutaguse Valla hoolekeskusele“

T. Peenema

M.Merents-Irs

november

Koolitus: Õpetajate õpiring ennastjuhtiva õppija toetamiseks

Direktor

11.november

Detsember

1.-4.klassi advendihommikud

T. Peenema

H. Koppel

8.detsember

15.detsember

Eesti raamatu aasta – II-III kooliastme õpilased loevad noorematele jõulujutte

K.Kert

8.detsember

1.-4.klassi teatri külastamine „Päkapikkude parim puhkus“

K.Guljavin

11.12.2025 kell 11.00

100 jõulukaarti  Alutaguse Hoolekeskusele

V.Aidma

klassiõpetajad

12.detsember

1.klassi jõulukaartide meisterdamise töötuba käsitöömajas

G.Mägi

M.Merents-Irs

detsember

Jõulukontsert Alutaguse Hoolekeskuses

A.Kaljusaar

12.detsember

Näitus „Tere, talv!“

T. Peenema

15.detsember

Jõulupidu (1.-3.klass)

Klassiõpetajad  

17.detsember

Jõulupidu (4.-6.klass)

Klassijuhatajad  

16.detsember

Jõulupidu (7.-9.klass)

Klassijuhatajad

18.detsember

Jõulupäev

Huvijuht

19.detsember

II vaheaeg 22. detsember 2025. a kuni 4. jaanuar 2026. a

Jaanuar

Aabitsapidu  

G.Mägi

13.jaanuar

Eelkooli avamine

Õppealajuhataja  

21.jaanuar[KS9]  

Ainesektsioonide koosolekud

Ainesektsioonide juhid

7.jaanuar

Kooliolümpiamängude koosolek

T.Valdre

 

Koolisisene aineolümpiaad matemaatikas I-III aste

E.Pärnik

12.-16.jaanuar

Koolisisene aineolümpiaad loodusainetes

M.Merents- Irs

19.-20.jaanuar

Ennastjuhtiv õppija päev

Õppealajuhataja  

15.jaanuar (N)

AITÄH- päev

Huvijuht

9.jaanuar

Lumememmede päev

Huvijuht

16.jaanuar

Eesti raamatu aasta. Eesti kirjanduse päev

K.Kert

30.jaanuar

Veebruar

Loodusprojekt „Tere, kevad!“

G.Mägi

T. Peenema

H.Koppel

veebruar-aprill

Ainesektsioonide koosolekud

Ainesektsioonide juhid

3.veebruar

Euroopa 112 päev

Huvijuht

11.veebruar

Sõbrapäeva tähistamine

Huvijuht  

13.veebruar

Ennastjuhtiva õppija päev

Õppalajuhataja  

16.veebruar (E)

Vabariigi aastapäeva tähistamine (ühistants)

Huvijuht

E.Pärnik

T.Valdre

20.veebruar

Vastlapäeva tähistamine

T.Valdre

17.veebruar

Eesti raamatu aasta

K.Kert

19.veebruar

Koolitus: Õpetajate õpiring ennastjuhtiva õppija toetamiseks

Direktor

 

III vaheaeg 23. veebruar 2026. a kuni 1. märts 2026. a

Märts

Ainesektsioonide koosolekud

Ainesektsioonide juhid

3.märts

Eesti keele proovieksam

K.Kert/K.Reino

5.märts

Matemaatika proovieksam

E.Pärnik

17.märts

Proovieksam (valikained)

aineõpetajad

25.märts

II trimestri lõpp: õpitulemuste analüüs

K.Sisask

9.märts

Eurovisioon kogu koolile

L. Roy

26. märts

Eesti keele nädal. Eesti raamatu aasta

K. Reino

9.-13.märts

Eesti keele nädal-  kohtumine kirjanikuga (Els Heinsalu)

G.Mägi

13.märts

Ülemaailmne luulepäev

K.Kert  

20.märts  

1.-4.klassi luuletund (omaloomingu esitamine)

T. Peenema

20.märts

Fotonäitus „Tere, Kevad!“

G.Mägi

23.märts

Ennastjuhtiv õppija päev

Õppealajuhataja  

19.märts (N)

Rahvusvaheline teatripäev – teatrietendus II ja III kooliastmele

A.Lepamäe  

27.märts

Loovtööde kaitsmine

Õppealajuhataja

31.märts

Känguru 1.-9.klass

E.Pärnik

12.märts

Koolitus: Õpetajate õpiring ennastjuhtiva õppija toetamiseks

Direktor

19.märts

Aprill

Maailma tervisepäev

T.Peenema

7.aprill

Inglise keel – Quizz 6.-9. klass

O. Lobanova

9.aprill

Ennastjuhtiv õppija päev

Õppealajuhataja  

21.aprill (T)

Eesti keele lõpueksam

K.Kert/K.Reino

21.aprill

B1-taseme eksamiga ühitatud eesti keel teise keelena

K.Reino

21.aprill

Matemaatika lõpueksam 

E.Pärnik

29.aprill  

Kooliolümpiamängude viktoriin

T.Juhkam

10.aprill

Politseimuuseumi külastus 1.-4.klass

K.Guljavin

29.aprill

Rahvusvaheline tantsupäev

E.Pärnik, T. Valdre, K. Soomelainen

30.aprill

Töötajate rahulolu-uuringu läbiviimine

Direktor

16.aprill  

Koolitus: Õpetajate õpiring ennastjuhtiva õppija toetamiseks

Direktor

 

IV vaheaeg 13. aprill 2026. a kuni 19. aprill 2026. a

Mai

Valikeksam  

K.Sisask

6.mai

Loovtööde kaitsmine

K.Sisask

8.mai

Tartu Tähetorni külastus 3.ja 4.klass

H.Koppel

13.mai

Orienteerumispäev 5.-8. klass

M.Merents-Irs,  

T. Valdre, K.Soomelainen

13.mai

Perepäev  

Huvijuht  

8.mai

3. klassi tasemetöö sotsiaalained

H.Koppel

13.-15.mai

6. klassi tasemetöö sotsiaalained

T.Peenema

19.–21. mai

Ennastjuhtiv õppija päev

K.Sisask

6.mai (K)

A. H. Tammsaare Muuseum Vargamäel 8.-9. klass

K.Kert

28.mai

Tutipidu  

Huvijuht

8.-9. klassi klassijuhatajad

29.mai  

Koolitus: Õpetajate õpiring ennastjuhtiva õppija toetamiseks

Direktor

 

 

 

 

Juuni

Lastekaitsepäev/piknikupäev Narvas

1.-4.klassile

K.Guljavin

1.juuni

Mäetaguse raamatukogu külastamine 5. klass

K. Kert

3.juuni

Kooliolümpiamängud

T.Valdre

5.juuni

Kalevipoja Muuseum 6. klass

A.Lepamäe

2.juuni

Õppenõukogu

Direktor

4.juuni

Tänupäev

Direktor  

9.juuni  

9.klassi lõpuaktus

Huvijuht

juunis

Koolitus: Õpetajate õpiring ennastjuhtiva õppija toetamiseks

 

 

Ümarlaud: HEV õpilastega tehtava töö seire

M.Kiiver

 

V vaheaeg (v.a lõpuklassid) 10. juuni 2026. a kuni 31. august 2026. a.

August

Ainesektsioonide nõupidamised: üldtööplaani kooskõlastamine

Ainesektsioonide juhid

24.august

Õppenõukogu:

1. Kooli õppe- ja kasvatustegevuse tulemuste läbiarutamine ja kooli juhtkonnale ettepanekute tegemine kooli õppe- ja kasvatustegevuse parendamiseks.

2. Üldtööplaani kinnitamine

Direktor  

27.august

 

 

3. Tegevusvaldkond: õppenõukogu tegevus

Õppenõukogu tegevus määratakse üheks õppeaastaks ja määratakse üldtööplaanis enne õppeaasta algust. Õppenõukogu ülesandeks on:

  • oma pädevuse piires kooli õppe ja kasvatuse korraldamine, analüüsimine ja hindamine;
  • oma pädevuse piires kooli juhtimiseks vajalike otsuste tegemine;
  • arutada ja kinnitada kooli üldtööplaani;
  • kinnitada klasside lõpetamised, õpilaste järgmisse klassi üleviimised;
  • arutada erandolukordi (nt tingimisi edasi õppimine, klassi kordamine).

 

Ülesanne

Tegevused

Vastutaja (d)

Tähtaeg

Õppenõukogu korralised koosolekud õppenõukogu pädevuses olevate ülesannete täitmiseks 

Õppenõukogu nr 1 

1.õppenõukogu sekretäri valimine

Õppenõukogu esimees

 

 

Õppenõukogu nr 2

1.-8.klasside õpilaste järgmisesse klassi üleviimine, täiendavale õppetööle ja klassikursust kordama jätmine;

1.-8.klasside õpilaste tunnustamise otsustamine.

Õppenõukogu esimees

3.juuni 2026

 

Õppenõukogu nr 3

1. Õppenõukogu otsuste täitmisest.

  2. Põhikooli lõpetamise otsustamine.

  3. Lõputunnistuse väljaandmise otsustamine.

4. Põhikooli lõpetavate õpilaste tunnustamise otsustamine.

 

Õppenõukogu esimees

4.juuni 2026

 

Õppenõukogu nr 4

1.Õppenõukogu otsuste täitmisest.

2. Kooli õppe- ja kasvatustegevuse tulemuste läbiarutamine ja kooli juhtkonnale ettepanekute tegemine kooli õppe- ja kasvatustegevuse parendamiseks.

3. Üldtööplaani kinnitamine.

4.Kooli õppekava muudatuste  läbiarutamine  ja arvamuse andmine.

5.Õppenõukogu esindaja kooli hoolekogu nimetamine.

Õppenõukogu esimees

27.august 2026

 

Mäetaguse Põhikooli 2025/2026 õppeaasta eesmärgid 

1. Eestvedamine ja strateegiline juhtimine

1.1 tagada uuendatud õppekava tulemuslik rakendamine,

1.2 tagada kooli väärtuste järjepidev juurutamine; visualiseerida kooli väärtused ning paigutada need nähtavatele kohtadele koolimajas; 

1.3 koguda õpilaste tagasisidet koolikeskkonna turvalisuse kohta ning kasutada saadud andmeid sihipäraste parendustegevuste kavandamiseks ja elluviimiseks

2. Personalijuhtimine

2.1 toetada õpetajate professionaalset arengut, keskendudes ennastjuhtiva õppimise põhimõtete mõistmisele ja rakendamisele igapäevases õppetöös;

2.2 toetada õpetajate pädevuse kasvu HEV õpilaste õpetamisel, tagades, et enamus õpetajatest kohandab õppematerjale ja meetodeid vastavalt õpilaste individuaalsetele vajadustele;

2.3 toetada VEPA programmi juurutamise, koolitades õpetajaid ja rakendades õpitut igapäevases õppetöös;

2.4  toetada õpetajate digipädevuste arengut läbi Nextcloudi programmi kasutuselevõtu, tagades õpetajate oskuse kasutada platvormi igapäevases töö- ja failihalduses.

3. Õppe- ja kasvatusprotsess 

3.1 tagada igas õppetunnis õppijakeskne lähenemine, arvestades õpilaste individuaalseid vajadusi, võimeid ja arengutempot õppe- ja kasvatustegevustes.

3.2 toetada õpilaste ennastjuhtimisoskuste kujunemist, rakendades teadlikult õppimisstrateegiate õpetamist, refleksiooni ja õpitava seostamist igapäevaeluga.

3.3 integreerida Liikuma Kutsuva Kooli põhimõtted igapäevastesse ainetundidesse, et toetada õpilaste liikumisaktiivsust läbi vahelduva ja liikuva õppimise.

3.4 arendada õpilaste digipädevusi süsteemselt kõigis õppeainetes, kasutades  digiõppevahendite võimalusi nii ainetundides kui ka ennastjuhtiva õppija õppepäevadel.

3.5 juurutada VEPA programmi põhimõtted igapäevasesse õppetöösse, et kujundada positiivne, toetav ja rahulik klassiruumikultuur.

4. Koostöö huvigruppidega

4.1 Tugevdada koostööd huvigruppidega (õpilasesindus, lapsevanemad, kogukond), kaasates neid teadlikult kooli väärtuste edendamisse ja oluliste otsuste arutamisse, et toetada koolipere ühtsust ja kooli jätkusuutlikku arengut.

5. Ressursside juhtimine

5.1 kujundada ning rakendada osapooli kaasav ja läbipaistev eelarve koostamise protsess;

5.3. viia kooli asjaajamine digilahendustesse vähemalt 90% ulatuses.

Avaldatud 10.09.2018. Viimati muudetud 03.09.2025.