MÄETAGUSE PÕHIKOOLI ÜLDTÖÖPLAAN 2025/2026. õppeaastaks
1.Üldsätted
Mäetaguse Põhikooli üldtööplaan on dokument, milles määratletakse Mäetaguse Põhikooli ühe õppeaasta tegevuskava, lähtudes Mäetaguse Põhikooli arengukavast ja õppekavast, õppeaasta üldeesmärkidest ja eelmise aasta töö kokkuvõttest.
Üldtööplaan on vormistatud alapunktidena vastavalt tegevusvaldkondadele. Igas alapunktis määratletakse ülesanded, tegevused, vastutajad ja tähtajad.
Üldtööplaanis on välja töödud järgmised tegevusvaldkonnad:
1. eestvedamine ja juhtimine;
2. personalijuhtimine;
3. koostöö huvigruppidega:
4. ressursside juhtimine;
5. õppe- ja kasvatusprotsess.
Õppeaasta üldeesmärgid:
- Eestvedamine ja strateegiline juhtimine
1.1 tagada uuendatud õppekava tulemuslik rakendamine,
1.2 tagada kooli väärtuste järjepidev juurutamine; visualiseerida kooli väärtused ning paigutada need nähtavatele kohtadele koolimajas;
1.3 koguda õpilaste tagasisidet koolikeskkonna turvalisuse kohta ning kasutada saadud andmeid sihipäraste parendustegevuste kavandamiseks ja elluviimiseks
2. Personalijuhtimine
2.1 toetada õpetajate professionaalset arengut, keskendudes ennastjuhtiva õppimise põhimõtete mõistmisele ja rakendamisele igapäevases õppetöös;
2.2 toetada õpetajate pädevuse kasvu HEV õpilaste õpetamisel, tagades, et enamus õpetajatest kohandab õppematerjale ja meetodeid vastavalt õpilaste individuaalsetele vajadustele;
2.3 toetada VEPA programmi juurutamise, koolitades õpetajaid ja rakendades õpitut igapäevases õppetöös;
2.4 toetada õpetajate digipädevuste arengut läbi Nextcloudi programmi kasutuselevõtu, tagades õpetajate oskuse kasutada platvormi igapäevases töö- ja failihalduses.
3. Õppe- ja kasvatusprotsess
3.1 tagada igas õppetunnis õppijakeskne lähenemine, arvestades õpilaste individuaalseid vajadusi, võimeid ja arengutempot õppe- ja kasvatustegevustes.
3.2 toetada õpilaste ennastjuhtimisoskuste kujunemist, rakendades teadlikult õppimisstrateegiate õpetamist, refleksiooni ja õpitava seostamist igapäevaeluga.
3.3 integreerida Liikuma Kutsuva Kooli põhimõtted igapäevastesse ainetundidesse, et toetada õpilaste liikumisaktiivsust läbi vahelduva ja liikuva õppimise.
3.4 arendada õpilaste digipädevusi süsteemselt kõigis õppeainetes, kasutades digiõppevahendite võimalusi nii ainetundides kui ka ennastjuhtiva õppija õppepäevadel.
3.5 juurutada VEPA programmi põhimõtted igapäevasesse õppetöösse, et kujundada positiivne, toetav ja rahulik klassiruumikultuur.
4. Koostöö huvigruppidega
4.1 Tugevdada koostööd huvigruppidega (õpilasesindus, lapsevanemad, kogukond), kaasates neid teadlikult kooli väärtuste edendamisse ja oluliste otsuste arutamisse, et toetada koolipere ühtsust ja kooli jätkusuutlikku arengut.
5. Ressursside juhtimine
5.1 kujundada ning rakendada osapooli kaasav ja läbipaistev eelarve koostamise protsess;
5.3. viia kooli asjaajamine digilahendustesse vähemalt 90% ulatuses.
2. Tegevuskava
2.1. Tegevusvaldkond: tegevused lähtuvalt arengukavast
Arengukava eesmärk: Organisatsioonikultuur on hooliv, koostöine ja demokraatlik. | |||
Ülesanne (alaeesmärk) | Tegevused | Vastutaja(d) | Tähtaeg |
Luua ja ellu viia süsteemne väärtusarenduse tegevuskava | Korraldada koostööpäevi, väärtuspõhiseid üritusi ja töötubasid nii õpilastele kui personalile[KS1] | Direktor, õppealajuhataja, huvijuht | Kogu õppeaasta vältel |
| Integreerida väärtuste edendamine kooli tähtpäevadesse. | Huvijuht | Õppeaasta jooksul |
Interjöör kui kultuuri kandja | Kooli väärtused on nähtavalt välja toodud (2.korrus, uus korpus, käsitöömaja, klassiruumid). | M.Saatman
V.Pärnak | 10.01.2026 |
Koolikiusamist ennetatakse.
Kavandada ja ellu viia süsteemne tegevuskava VEPA metoodika rakendamiseks | Määrata VEPA vastutav õpetajate tiim, kes veab metoodika juurutamist ja toetab kolleege. | Direktor | 10.09.2025 |
Korraldada õpetajatele VEPA metoodika koolitus | Vastutavad õpetajad | September, oktoober | |
Kaasata tugimeeskonda, et VEPA toetaks erivajadustega õpilasi. | Direktor | September, oktoober | |
Kaasata lapsevanemaid, tutvustades neile VEPA eesmärke ja meetodeid lapsevanemate koosolekul | Vastutavad õpetajad | 28. oktoober 2025 | |
| Koguda õpetajatelt ja õpilastelt tagasisidet metoodika toimimise kohta klassis (1x trimestris) | Vastutavad õpetajad | Aprill 2026 |
Arengukava eesmärk: Koolis on motiveeritud ja ühtse meeskonnana tegutsevad ning kooli väärtustest lähtuvad töötajad.
| |||
Ülesanne | Tegevused | Vastutaja (d) | Tähtaeg |
Tagada õpetajate kvalifikatsiooninõuetele vastavus | Kvalifikatsiooni vastavuse kontroll tööle asumisel ja andmete uuendamine Eesti Hariduse Infosüsteemis | Direktor Sekretär | 10.09. 2025 |
Toetada õpetajate professionaalset arengut ennastjuhtiva õppija toetamise valdkonnas | Õpetajate õpiringide läbiviimine: Õpetajate õpiringid ennastjuhtiva õppija toetamiseks | Direktor | 22.08.2025, 28.08.2025. Kokku toimub 11 kohtumist. |
Soodustada õpetajatevahelist koostööd ja kogemuste jagamist ennastjuhtiva õppimise teemal | Õpiringides kolleegide praktikate jagamine | Õppealajuhataja | Õppeaasta jooksul |
Seostada õpiringide töö kooli õppekava ja arengueesmärkidega | Õpiringide kokkuvõtete põhjal soovituste esitamine juhtkonnale ja võimalikud arendustegevused | Õppealajuhataja | Juuni 2026 |
Toetada uute töötajate sisseelamist ja väärtusteadlikkust | Mentorlusprogrammi läbiviimine | Mentorid | |
Toetada õpetajate valmisolekut enesetäiendamiseks | Koolitusplaani koostamine eneseanalüüsi põhjal, sh eelistused ja vajadused | Õppealajuhataja | 15.09.2025 |
Kaardistada õpetajate eripedagoogilised pädevused | Enesehindamise vormi kasutamine ja tulemuste koondamine | Direktor | oktoober 2025 |
Kavandada tegevused eripedagoogiliste oskuste arendamiseks | Koolitus: Kaasav haridus: õpiraskus vs kerge vaimne alaareng, ATH Õpitulemused ja nende alusel õpilaste hindamine. Seadusandlus õpiraskuse ja õpitulemuste vähendamise ning asendamise valguses (IAJK täitmine). | Direktor | 27.08.2025 |
Toetada õpetajate professionaalset arengut digipädevuste valdkonnas | Koolitus: „Praktiline töötuba tehisintellekti rakenduste kasutamiseks õppetöös“. | Õppealajuhataja | 26.08.2025 |
Märgata ja tunnustada töötajate panust kooli arengusse | Tunnustussüsteemi rakendamine: tänukirjad, suuline tunnustus, ühised tunnustusüritused ja koostegemised, | Direktor | Kogu õppeaasta vältel |
Suurendada töötajate rahulolu koolikeskkonnaga | Töötajate rahulolu-uuringu läbiviimine ja tulemuste arutelu juhtkonnaga | Direktor | Aprill 2026 |
Arengukava eesmärk: Koostöö huvigruppidega aitab kaasa koolipere igakülgsele arengule ja kooli jätkusuutlikkusele.
| |||
Ülesanne | Tegevused (d) | Vastutaja | Tähtaeg |
Toetada õpilasesinduse süsteemset kaasamist kooli otsustusprotsessidesse |
| Direktor
Huvijuht
Huvijuht | Kogu õppeaasta vältel |
Luua ja rakendada süsteem lapsevanemate kaasamiseks väärtusaruteludesse | Kaasata vanemad kooli väärtuspõhiste sündmuste korraldamisse[KS5] | Klassijuhatajad, huvijuht | Kogu õppeaasta vältel |
Õpilaste seadusliku esindajate kaasamine koolielu aruteludesse | Infotund: õppeprotsessi korraldamine | Direktor, klassijuhatajad | 28.08.2025
|
Õpilaste seaduslike esindajate koosolek | Direktor | 28.10.2025 | |
Tutvustada kooli häid praktikaid Eesti tasemel | Esitleda kooli projekte või metoodikaid Õpetajate Lehes, Alutaguse elu, Põhjarannik, Fb) | Õpetajad | Õppeaasta jooksul |
Arengukava eesmärk: Koolis rakendatakse nüüdisaegset ja tulevikku suunatud õpikäsitust.
| |||
Ülesanne | Tegevused | Vastutaja(d) | Tähtaeg |
Uuendada kooli õppekava kooskõlas nüüdisaegse õpikäsituse põhimõtetega |
| Õppealajuhataja | 27.08.2025 |
| Huvijuht | 28.08.2025 | |
| Õppealajuhataja | 25.08.2025
| |
|
|
| 28.08.2025
|
| Õppealajuhataja | 29.08.2025 | |
Seada nüüdisaegne õpikäsitus kooli õppekorralduse |
| Aineõpetajad | oktoober-mai |
Rakendada metoodikaid, mis arendavad vastutust ja enesejuhtimise oskusi eri kooliastmetes |
| Aineõpetajad | Õppeaasta jooksul |
Arengukava eesmärk: Kool on liikumist ja tervislikke eluviise toetav kool.
| |||
Ülesanne | Tegevused | Vastutaja(d) | Tähtaeg |
Tervise ja liikumise teemade integreerimine koolikultuuri ja õppekavasse |
| LKK meeskond |
Õppeaasta jooksul
|
| ÕE, K.Soomelainen,
Aineõpetajad | November 3.- 7. november | |
| M.Merents- Irs | 30.november | |
| LKK meeskond | Veebruar 2026 | |
| T.Juhkam T.Valdre | veebruar | |
| L.Roy | märts | |
| K.Sisask | aprill | |
| T.Valdre M.Merents-Irs | mai | |
Teavitustöö lapsevanematele tervise väärtustamise kohta. | Klassijuhatajad Direktor | august oktoober | |
Tagada liikumisõpetuse kvaliteet ja mitmekülgsus ning kaasata liikumist erinevates tundides |
| LKK meeskond
T.Juhkam T.Valdre
| aastaringselt
31.08.2026
September-mai |
Luua tingimused ja motiveerida töötajaid regulaarselt liikuma |
| LKK meeskond
LKK meeskond
Direktor | Õppeaasta jooksul
September aprill
Juuni 2026 |
Eesmärk: Kooli õpi- ja töökeskkond on turvaline, ergonoomiline ja innovaatiline.
| |||
Ülesanne | Tegevused | Vastutaja (d) | Tähtaeg |
Tagada koolikeskkonna füüsiline ja psühhosotsiaalne turvalisus. | Korraldada evakuatsiooniõppused. | M.Saatman | September |
Tõsta teadlikkust turvalisest käitumisest koolis | klassijuhatajad | September | |
Kontrollida regulaarselt tuleohutuse, elektriohutuse ja esmaabivahendite korrasolekut. | M.Saatman | Kord kuus | |
Arendada õppimiseks ja õpetamiseks kaasaegne, uuenduslik keskkond. | Arendada koostöös IT-spetsialistiga õpetaja digipädevuse toetamise süsteem. | IT-spetsialistid | Aasta jooksul |
Toetada õpetajaid uute õpetamismeetodite ja tehnoloogiate kasutuselevõtul | Õppealajuhataja | Aasta jooksul | |
Monitoorida ja hinnata keskkonna turvalisust ja ergonoomikat. | Kaardistada kitsaskohad ja seada iga-aastased parenduseesmärgid. | M.Saatman | november |
Infoturvapoliitika väljatöötamine ja rakendamine. | Koostada ja kinnitada kooli infoturvapoliitika (sh andmekaitse, parooleeskirjad, andmekandjate kasutamine). | Direktor | Jaanuar 2026 |
Koostada töötajate jaoks kasutusjuhendid ja käitumisreeglid IT-süsteemide kasutamiseks. | Direktor | November | |
Viia läbi digiturvalisuse koolitused õpetajatele. | IT-spetsialistid | Oktoober | |
Tagada, et kooli IKT vahendid (riistvara, tarkvara, võrguühendus, tugi) toetavad nii kontakt- kui distantsõppe kvaliteetset läbiviimist. | Kaardistada õpetajate ja õpilaste vajadused IKT-vahendite osas (nt arvutid, tahvelarvutid, dokumendikaamerad). | M.Saatman | Oktoober |
Kontrollida ja hooldada klassiruumide esitlustehnikat (projektorid, nutitahvlid) | IT-spetsialistid | Aasta jooksul | |
Viia kooli asjaajamine täielikult üle digitaalsele kujule ning tagada selle toimivus, kättesaadavus ja õiguspärasus. | Viia läbi kooli senise asjaajamise analüüs: millised protsessid on veel paberkandjal ja kuidas need digitaliseerida. | Sekretär, õppealajuhataja
| September |
Kinnitada digiallkirja kasutamise kord. | Direktor | Oktoober | |
2. 2. Tegevusvaldkond: tegevused lähtuvalt õppekavast
Eesmärk: Toetada õpilaste arengut mitmekülgsete üldpädevuste (kultuuri- ja väärtuspädevus, sotsiaalne ja kodanikupädevus, enesemääratluspädevus, õpipädevus, suhtluspädevus, ettevõtlikkuspädevus, digipädevus) ja väärtuskasvatuse kaudu, et kujundada vastutustundlik, ennastjuhtiv ja loov õppija.
| ||
Tegevused | Vastutaja(d) | Tähtaeg |
September | ||
Õppeaasta avaaktus | Huvijuht | 1.september |
Kaardistamine: arvuti kasutamise võimalused kodus. | Direktor | 1.-4.september |
Tulekahju korral tegutsemise plaani tutvustamine ja instrueerimine. Evakuatsiooni õppus. | M.Saatman | 4.september |
1. ja 3.klassi raamatukogutunnid kooli raamatukogus 2.klass Mäetaguse Raamatukogus | Gerli Mägi Helgi Koppel Tiina Peenema | 2.-4.sept 2025 |
Tervisepäev „Reipalt koolipinki“. | Klassijuhatajad | 5.september |
Uue õpilasesinduse moodustamine | Huvijuht | 16.september |
LKK meeskond: septembrikuu tegevused | L.Roy | 8. september |
Pildistamine | Huvijuht | 9.september |
Ainesektsioonide koosolekud | Ainesektsioonide juhid | 9.september |
Jõhvi Keskraamatukogu külastamine 7. klass | K.Reino | 10.september |
Projekt „Minu Riik“ (9.klass) | A.Kaljusaar |
|
Projekt „Aasta tegijad looduses“ II-III aste (loodusnädal) | M.Merents-Irs E.Pärnik | 15.-19. september |
Spordinädal I-III kooliaste | T.Valdre | 22.-26. september |
Näitus „Tere, Sügis!“ | H.Koppel | 23.09.2025 |
4. klassi tasemetöö loodusõpetus (kirjalik) | K.Guljavin | 24.september |
Euroopa keeltepäev | K.Kert | 26.september |
7. klassi tasemetöö eesti keel (kirjalik) | K.Reino | 25.september |
Ennastjuhtiv õppija päev | Õppealajuhataja | 15.september (E) |
Koolitus: NextCloud programmi kasutamine | IT-spetsialistid | 15.september |
Koolitus: Õpetajate õpiring ennastjuhtiva õppija toetamiseks | Direktor | 15.september |
Ümarlaud: HEV õpilastega tehtava töö seire | M.Kiiver | 10.september |
Oktoober | ||
Rahvusvaheline muusikapäev | A.Kaljusaar | 1.oktoober |
Võrkpallivõistlus (õpilased, õpetajad ja lapsevanemad) | T.Valdre | 2. oktoober |
7. klassi tasemetöö loodusõpetus (kirjalik) | M.Merents-Irs | 1.-2. oktoober |
Õpetajate päeva tähistamine | Huvijuht | 3.oktoober |
7. klassi tasemetöö matemaatika (kirjalik) | E.Pärnik | 7.-9.oktoober |
4. klassi tasemetöö eesti keel (kirjalik) | K.Guljavin | 08.-10.oktoober |
4.klassi tasemetöö matemaatika (kirjalik) | K.Guljavin | 10.oktoober |
1.-3.klass Ülemaailmne leivapäev Iisaku muuseumis | T. Peenema | 16.oktoober |
Ennastjuhtiv õppija päev | Õppealajuhataja | 29.oktoober (K) |
Õpilaste seaduslike esindajate koosolek | Direktor | 29.oktoober |
Eesti raamatu aasta - lõiming inglise keelega | O.Lobanova | 31.oktoober |
Ainesektsioonide koosolekud | Ainesektsioonide juhid | 1.oktoober |
Koolitus: Õpetajate õpiring ennastjuhtiva õppija toetamiseks | Direktor | 29.oktoober |
Õpetajate eripedagoogiliste pädevuste kaardistamine | Direktor | 21.oktoober |
Ümarlaud: HEV õpilastega tehtava töö seire | M.Kiiver | 21.oktoober |
I vaheaeg 20. oktoober 2025. a kuni 26. oktoober 2025. a | ||
November | ||
Perepäev (1.-9.kl) | Huvijuht | 7.november |
1.-4.klass Marditrall | G.Mägi | 10. november |
Ennastjuhtiv õppija päev | Õppealajuhataja | 11.november(T) |
Karjäärinädal | K.Soomelainen | 17.-21.november |
Töövarjupäev (9.klass) | K.Soomelainen | 19.november |
Ainesektsioonide koosolekud | Ainesektsioonide juhid | 20.november |
Piirkondlik matemaatika võistlus „Nuputa“ | E.Pärnik |
|
I trimestri lõpp: õpitulemuste analüüs | Õppealajuhataja | 26.november |
Loovtööde kaitsmine | K.Sisask | 27.november |
Eesti raamatu aasta – lõiming kunstiõpetusega | V.Aidma | 28.november |
Alutaguse valla I advent ja jõululaat | Huvijuht | 30.november |
2.klassi jõulukaartide meisterdamise töötuba „100 kaarti Alutaguse Valla hoolekeskusele“ | T. Peenema M.Merents-Irs | november |
Koolitus: Õpetajate õpiring ennastjuhtiva õppija toetamiseks | Direktor | 11.november |
Detsember | ||
1.-4.klassi advendihommikud | T. Peenema H. Koppel | 8.detsember 15.detsember |
Eesti raamatu aasta – II-III kooliastme õpilased loevad noorematele jõulujutte | K.Kert | 8.detsember |
1.-4.klassi teatri külastamine „Päkapikkude parim puhkus“ | K.Guljavin | 11.12.2025 kell 11.00 |
100 jõulukaarti Alutaguse Hoolekeskusele | V.Aidma klassiõpetajad | 12.detsember |
1.klassi jõulukaartide meisterdamise töötuba käsitöömajas | G.Mägi M.Merents-Irs | detsember |
Jõulukontsert Alutaguse Hoolekeskuses | A.Kaljusaar | 12.detsember |
Näitus „Tere, talv!“ | T. Peenema | 15.detsember |
Jõulupidu (1.-3.klass) | Klassiõpetajad | 17.detsember |
Jõulupidu (4.-6.klass) | Klassijuhatajad | 16.detsember |
Jõulupidu (7.-9.klass) | Klassijuhatajad | 18.detsember |
Jõulupäev | Huvijuht | 19.detsember |
II vaheaeg 22. detsember 2025. a kuni 4. jaanuar 2026. a | ||
Jaanuar | ||
Aabitsapidu | G.Mägi | 13.jaanuar |
Eelkooli avamine | Õppealajuhataja | |
Ainesektsioonide koosolekud | Ainesektsioonide juhid | 7.jaanuar |
Kooliolümpiamängude koosolek | T.Valdre |
|
Koolisisene aineolümpiaad matemaatikas I-III aste | E.Pärnik | 12.-16.jaanuar |
Koolisisene aineolümpiaad loodusainetes | M.Merents- Irs | 19.-20.jaanuar |
Ennastjuhtiv õppija päev | Õppealajuhataja | 15.jaanuar (N) |
AITÄH- päev | Huvijuht | 9.jaanuar |
Lumememmede päev | Huvijuht | 16.jaanuar |
Eesti raamatu aasta. Eesti kirjanduse päev | K.Kert | 30.jaanuar |
Veebruar | ||
Loodusprojekt „Tere, kevad!“ | G.Mägi T. Peenema H.Koppel | veebruar-aprill |
Ainesektsioonide koosolekud | Ainesektsioonide juhid | 3.veebruar |
Euroopa 112 päev | Huvijuht | 11.veebruar |
Sõbrapäeva tähistamine | Huvijuht | 13.veebruar |
Ennastjuhtiva õppija päev | Õppalajuhataja | 16.veebruar (E) |
Vabariigi aastapäeva tähistamine (ühistants) | Huvijuht E.Pärnik T.Valdre | 20.veebruar |
Vastlapäeva tähistamine | T.Valdre | 17.veebruar |
Eesti raamatu aasta | K.Kert | 19.veebruar |
Koolitus: Õpetajate õpiring ennastjuhtiva õppija toetamiseks | Direktor |
|
III vaheaeg 23. veebruar 2026. a kuni 1. märts 2026. a | ||
Märts | ||
Ainesektsioonide koosolekud | Ainesektsioonide juhid | 3.märts |
Eesti keele proovieksam | K.Kert/K.Reino | 5.märts |
Matemaatika proovieksam | E.Pärnik | 17.märts |
Proovieksam (valikained) | aineõpetajad | 25.märts |
II trimestri lõpp: õpitulemuste analüüs | K.Sisask | 9.märts |
Eurovisioon kogu koolile | L. Roy | 26. märts |
Eesti keele nädal. Eesti raamatu aasta | K. Reino | 9.-13.märts |
Eesti keele nädal- kohtumine kirjanikuga (Els Heinsalu) | G.Mägi | 13.märts |
Ülemaailmne luulepäev | K.Kert | 20.märts |
1.-4.klassi luuletund (omaloomingu esitamine) | T. Peenema | 20.märts |
Fotonäitus „Tere, Kevad!“ | G.Mägi | 23.märts |
Ennastjuhtiv õppija päev | Õppealajuhataja | 19.märts (N) |
Rahvusvaheline teatripäev – teatrietendus II ja III kooliastmele | A.Lepamäe | 27.märts |
Loovtööde kaitsmine | Õppealajuhataja | 31.märts |
Känguru 1.-9.klass | E.Pärnik | 12.märts |
Koolitus: Õpetajate õpiring ennastjuhtiva õppija toetamiseks | Direktor | 19.märts |
Aprill | ||
Maailma tervisepäev | T.Peenema | 7.aprill |
Inglise keel – Quizz 6.-9. klass | O. Lobanova | 9.aprill |
Ennastjuhtiv õppija päev | Õppealajuhataja | 21.aprill (T) |
Eesti keele lõpueksam | K.Kert/K.Reino | 21.aprill |
B1-taseme eksamiga ühitatud eesti keel teise keelena | K.Reino | 21.aprill |
Matemaatika lõpueksam | E.Pärnik | 29.aprill |
Kooliolümpiamängude viktoriin | T.Juhkam | 10.aprill |
Politseimuuseumi külastus 1.-4.klass | K.Guljavin | 29.aprill |
Rahvusvaheline tantsupäev | E.Pärnik, T. Valdre, K. Soomelainen | 30.aprill |
Töötajate rahulolu-uuringu läbiviimine | Direktor | 16.aprill |
Koolitus: Õpetajate õpiring ennastjuhtiva õppija toetamiseks | Direktor |
|
IV vaheaeg 13. aprill 2026. a kuni 19. aprill 2026. a | ||
Mai | ||
Valikeksam | K.Sisask | 6.mai |
Loovtööde kaitsmine | K.Sisask | 8.mai |
Tartu Tähetorni külastus 3.ja 4.klass | H.Koppel | 13.mai |
Orienteerumispäev 5.-8. klass | M.Merents-Irs, T. Valdre, K.Soomelainen | 13.mai |
Perepäev | Huvijuht | 8.mai |
3. klassi tasemetöö sotsiaalained | H.Koppel | 13.-15.mai |
6. klassi tasemetöö sotsiaalained | T.Peenema | 19.–21. mai |
Ennastjuhtiv õppija päev | K.Sisask | 6.mai (K) |
A. H. Tammsaare Muuseum Vargamäel 8.-9. klass | K.Kert | 28.mai |
Tutipidu | Huvijuht 8.-9. klassi klassijuhatajad | 29.mai |
Koolitus: Õpetajate õpiring ennastjuhtiva õppija toetamiseks | Direktor |
|
|
|
|
Juuni | ||
Lastekaitsepäev/piknikupäev Narvas 1.-4.klassile | K.Guljavin | 1.juuni |
Mäetaguse raamatukogu külastamine 5. klass | K. Kert | 3.juuni |
Kooliolümpiamängud | T.Valdre | 5.juuni |
Kalevipoja Muuseum 6. klass | A.Lepamäe | 2.juuni |
Õppenõukogu | Direktor | 4.juuni |
Tänupäev | Direktor | 9.juuni |
9.klassi lõpuaktus | Huvijuht | juunis |
Koolitus: Õpetajate õpiring ennastjuhtiva õppija toetamiseks |
|
|
Ümarlaud: HEV õpilastega tehtava töö seire | M.Kiiver |
|
V vaheaeg (v.a lõpuklassid) 10. juuni 2026. a kuni 31. august 2026. a. | ||
August | ||
Ainesektsioonide nõupidamised: üldtööplaani kooskõlastamine | Ainesektsioonide juhid | 24.august |
Õppenõukogu: 1. Kooli õppe- ja kasvatustegevuse tulemuste läbiarutamine ja kooli juhtkonnale ettepanekute tegemine kooli õppe- ja kasvatustegevuse parendamiseks. 2. Üldtööplaani kinnitamine | Direktor | 27.august |
3. Tegevusvaldkond: õppenõukogu tegevus
Õppenõukogu tegevus määratakse üheks õppeaastaks ja määratakse üldtööplaanis enne õppeaasta algust. Õppenõukogu ülesandeks on:
- oma pädevuse piires kooli õppe ja kasvatuse korraldamine, analüüsimine ja hindamine;
- oma pädevuse piires kooli juhtimiseks vajalike otsuste tegemine;
- arutada ja kinnitada kooli üldtööplaani;
- kinnitada klasside lõpetamised, õpilaste järgmisse klassi üleviimised;
- arutada erandolukordi (nt tingimisi edasi õppimine, klassi kordamine).
Ülesanne | Tegevused | Vastutaja (d) | Tähtaeg |
Õppenõukogu korralised koosolekud õppenõukogu pädevuses olevate ülesannete täitmiseks | Õppenõukogu nr 1 1.õppenõukogu sekretäri valimine | Õppenõukogu esimees |
|
| Õppenõukogu nr 2 1.-8.klasside õpilaste järgmisesse klassi üleviimine, täiendavale õppetööle ja klassikursust kordama jätmine; 1.-8.klasside õpilaste tunnustamise otsustamine. | Õppenõukogu esimees | 3.juuni 2026 |
| Õppenõukogu nr 3 1. Õppenõukogu otsuste täitmisest. 2. Põhikooli lõpetamise otsustamine. 3. Lõputunnistuse väljaandmise otsustamine. 4. Põhikooli lõpetavate õpilaste tunnustamise otsustamine.
| Õppenõukogu esimees | 4.juuni 2026 |
| Õppenõukogu nr 4 1.Õppenõukogu otsuste täitmisest. 2. Kooli õppe- ja kasvatustegevuse tulemuste läbiarutamine ja kooli juhtkonnale ettepanekute tegemine kooli õppe- ja kasvatustegevuse parendamiseks. 3. Üldtööplaani kinnitamine. 4.Kooli õppekava muudatuste läbiarutamine ja arvamuse andmine. 5.Õppenõukogu esindaja kooli hoolekogu nimetamine. | Õppenõukogu esimees | 27.august 2026 |
Mäetaguse Põhikooli 2025/2026 õppeaasta eesmärgid
1. Eestvedamine ja strateegiline juhtimine
1.1 tagada uuendatud õppekava tulemuslik rakendamine,
1.2 tagada kooli väärtuste järjepidev juurutamine; visualiseerida kooli väärtused ning paigutada need nähtavatele kohtadele koolimajas;
1.3 koguda õpilaste tagasisidet koolikeskkonna turvalisuse kohta ning kasutada saadud andmeid sihipäraste parendustegevuste kavandamiseks ja elluviimiseks
2. Personalijuhtimine
2.1 toetada õpetajate professionaalset arengut, keskendudes ennastjuhtiva õppimise põhimõtete mõistmisele ja rakendamisele igapäevases õppetöös;
2.2 toetada õpetajate pädevuse kasvu HEV õpilaste õpetamisel, tagades, et enamus õpetajatest kohandab õppematerjale ja meetodeid vastavalt õpilaste individuaalsetele vajadustele;
2.3 toetada VEPA programmi juurutamise, koolitades õpetajaid ja rakendades õpitut igapäevases õppetöös;
2.4 toetada õpetajate digipädevuste arengut läbi Nextcloudi programmi kasutuselevõtu, tagades õpetajate oskuse kasutada platvormi igapäevases töö- ja failihalduses.
3. Õppe- ja kasvatusprotsess
3.1 tagada igas õppetunnis õppijakeskne lähenemine, arvestades õpilaste individuaalseid vajadusi, võimeid ja arengutempot õppe- ja kasvatustegevustes.
3.2 toetada õpilaste ennastjuhtimisoskuste kujunemist, rakendades teadlikult õppimisstrateegiate õpetamist, refleksiooni ja õpitava seostamist igapäevaeluga.
3.3 integreerida Liikuma Kutsuva Kooli põhimõtted igapäevastesse ainetundidesse, et toetada õpilaste liikumisaktiivsust läbi vahelduva ja liikuva õppimise.
3.4 arendada õpilaste digipädevusi süsteemselt kõigis õppeainetes, kasutades digiõppevahendite võimalusi nii ainetundides kui ka ennastjuhtiva õppija õppepäevadel.
3.5 juurutada VEPA programmi põhimõtted igapäevasesse õppetöösse, et kujundada positiivne, toetav ja rahulik klassiruumikultuur.
4. Koostöö huvigruppidega
4.1 Tugevdada koostööd huvigruppidega (õpilasesindus, lapsevanemad, kogukond), kaasates neid teadlikult kooli väärtuste edendamisse ja oluliste otsuste arutamisse, et toetada koolipere ühtsust ja kooli jätkusuutlikku arengut.
5. Ressursside juhtimine
5.1 kujundada ning rakendada osapooli kaasav ja läbipaistev eelarve koostamise protsess;
5.3. viia kooli asjaajamine digilahendustesse vähemalt 90% ulatuses.