Õppetöö

Tugisüsteem ja õpiabi

ÕPIABI VORMID ON:

  • õpiabi ainetunnis – diferentseeritud õpetamine, jõukohane õppevara;
  • konsultatsioonid ja järeleaitamine;
  • individuaalne õppekava;
  • ainealane õpiabiplaan;
  • õpiabirühmad;
  • õpetamine väikeklassis;
  • ühe õpilase õpetamisele keskendatud õpe;
  • psühholoogiline nõustamine ja abi;
  • sotsiaalpedagoogiline nõustamine ja abi;
  • tugiisiku abi;
  • pikapäevarühmad;
  • huvitegevus.

TUGISPETSIALISTIDE TEGEVUSVALDKONNAD JA ÜLESANDED:

HEV- koordineerija

HEV-koordineerija toetab kogu kooli kollektiivi ja kaasab kõiki osapooli, korraldab võrgustikutööd.

HEV- koordineerija:

  • HEV õpilaste identifitseerimine;
  • kooli kollektiivi informeerimine nende õpilaste erivajadustest, käitumisest ja saavutustest;
  • õpilaste erivajaduste varajase märkamise ja sekkumisstrateegiate planeerimine;
  • õpilaste erivajaduste kirjeldamine ja dokumenteerimine, õpilaste edu ja saavutuste jälgimine;
  • kooli HEV õpilaste õppekorralduse tõhususe hindamine;
  • kolleegide nõustamine ja toetamine;
  • koostöö ja partnerluse arendamine õpilastega lastevanematega ja teiste spetsialistidega

(õpilaste ja lastevanemate kaasamine otsustustesse);

  • organiseerib ennetustegevust koostöös teiste tugigrupi liikmetega;
  • koostab ja registreerib IÕK või tugiteenuste/meetmete rakendamise otsused;
  • peab arvet HEV õpilastest ja teeb vastavalt tugigrupi otsusele esildise õpilaste  märkimiseks EHIS-sse;
  • teeb koostööd kooliväliste spetsialistidega.

Sotsiaalpedagoog

  • osaleb HEV õpilaste väljaselgitamisel,
  • tegeleb nende peredega,
  • abistab õpilasi isiklike ja sotsiaalsete probleemide lahendamisel ja jälgib koolikohustuse täitmist;
  • osutab abi HEV õpilaste klassikollektiiviga kohanemisel,
  • teeb ennetavat tööd koolikiusamise valdkonnas ja abistab konfliktsituatsioonide väljaselgitamisel ja lahendamisel;
  • teeb koostööd väljaspool kooli olevate ametnike ja institutsioonidega;
  • vajadusel osaleb sotsiaalpedagoog HEV õpilastega üritustel või istungitel väljaspool kooli.

 

Logopeed:

  • toetab õpilase arengut, aidates kaasa kõne ja nende valdkondade arengule, mis on vajalikud õppekava omandamiseks;
  • osaleb erivajaduste väljaselgitamisel, logopeedilise abi planeerimisel ning korraldamisel;
  • teeb koostööd kooli juhtkonna, õpetajate, lapsevanemate ja erialaspetsialistidega, et leida parimad võimalused lugemis-, kirjutamis- ja kõneraskustega õpilaste õpetamiseks;
  • vajadusel teeb ettepaneku individuaalse õppekava rakendamiseks (sealhulgas diferentseeritud hindamiseks keeltes);
  • õppeaasta esimese kolme nädala jooksul selgitab välja kõneravi vajavad õpilased.