Tugisüsteem ja õpiabi
ÕPIABI VORMID ON:
- õpiabi ainetunnis – diferentseeritud õpetamine, jõukohane õppevara;
- konsultatsioonid ja järeleaitamine;
- individuaalne õppekava;
- ainealane õpiabiplaan;
- õpiabirühmad;
- õpetamine väikeklassis;
- ühe õpilase õpetamisele keskendatud õpe;
- psühholoogiline nõustamine ja abi;
- sotsiaalpedagoogiline nõustamine ja abi;
- tugiisiku abi;
- pikapäevarühmad;
- huvitegevus.
TUGISPETSIALISTIDE TEGEVUSVALDKONNAD JA ÜLESANDED:
HEV- koordineerija - Reyle Kappinen
Vastuvõtuaeg R 9.00 - 15.30
HEV-koordineerija toetab kogu kooli kollektiivi ja kaasab kõiki osapooli, korraldab võrgustikutööd.
HEV- koordineerija:
- HEV õpilaste identifitseerimine;
- kooli kollektiivi informeerimine nende õpilaste erivajadustest, käitumisest ja saavutustest;
- õpilaste erivajaduste varajase märkamise ja sekkumisstrateegiate planeerimine;
- õpilaste erivajaduste kirjeldamine ja dokumenteerimine, õpilaste edu ja saavutuste jälgimine;
- kooli HEV õpilaste õppekorralduse tõhususe hindamine;
- kolleegide nõustamine ja toetamine;
- koostöö ja partnerluse arendamine õpilastega lastevanematega ja teiste spetsialistidega
(õpilaste ja lastevanemate kaasamine otsustustesse);
- organiseerib ennetustegevust koostöös teiste tugigrupi liikmetega;
- koostab ja registreerib IÕK või tugiteenuste/meetmete rakendamise otsused;
- peab arvet HEV õpilastest ja teeb vastavalt tugigrupi otsusele esildise õpilaste märkimiseks EHIS-sse;
- teeb koostööd kooliväliste spetsialistidega.
Sotsiaalpedagoog - Marina Versh-Gluškova
Vastuvõtuaeg E - R 8.30 - 16.30
- osaleb HEV õpilaste väljaselgitamisel,
- tegeleb nende peredega,
- abistab õpilasi isiklike ja sotsiaalsete probleemide lahendamisel ja jälgib koolikohustuse täitmist;
- osutab abi HEV õpilaste klassikollektiiviga kohanemisel,
- teeb ennetavat tööd koolikiusamise valdkonnas ja abistab konfliktsituatsioonide väljaselgitamisel ja lahendamisel;
- teeb koostööd väljaspool kooli olevate ametnike ja institutsioonidega;
- vajadusel osaleb sotsiaalpedagoog HEV õpilastega üritustel või istungitel väljaspool kooli.
Psühholoog Mari-Liis Are (tööleping peatatud)
Vastuvõtuaeg
hindab õpilase psühholoogilist arengut ja toimetulekut;
kavandab, juhib ja viib läbi sekkumisi, mis vastavad õpilase vajadustele ja hindamistulemustele;
nõustab ja toetab lapsevanemaid, õpetajaid ja kooli töötajaid õpilase vajadusi arvestava arengu- ja õpikeskkonna kujundamisel;
aitab ennetada õpilase vaimse tervise probleemide tekkimist;
toetab ja nõustab õpilasi;
toetab ja nõustab õpilast, lapsevanemat ja kooli personali kriisisituatsioonist väljatulemisel.
Logopeed - Galina Gololobova
Vastuvõtuaeg T - N 13.00 - 16.00
- toetab õpilase arengut, aidates kaasa kõne ja nende valdkondade arengule, mis on vajalikud õppekava omandamiseks;
- osaleb erivajaduste väljaselgitamisel, logopeedilise abi planeerimisel ning korraldamisel;
- teeb koostööd kooli juhtkonna, õpetajate, lapsevanemate ja erialaspetsialistidega, et leida parimad võimalused lugemis-, kirjutamis- ja kõneraskustega õpilaste õpetamiseks;
- vajadusel teeb ettepaneku individuaalse õppekava rakendamiseks (sealhulgas diferentseeritud hindamiseks keeltes);
- õppeaasta esimese kolme nädala jooksul selgitab välja kõneravi vajavad õpilased
ÕPIABI VORMID ON:
- õpiabi ainetunnis – diferentseeritud õpetamine, jõukohane õppevara;
- konsultatsioonid ja järeleaitamine;
- individuaalne õppekava;
- ainealane õpiabiplaan;
- õpiabirühmad;
- õpetamine väikeklassis;
- ühe õpilase õpetamisele keskendatud õpe;
- psühholoogiline nõustamine ja abi;
- sotsiaalpedagoogiline nõustamine ja abi;
- tugiisiku abi;
- pikapäevarühmad;
- huvitegevus.
TUGISPETSIALISTIDE TEGEVUSVALDKONNAD JA ÜLESANDED:
HEV- koordineerija - Reyle Kappinen
Vastuvõtuaeg R 9.00 - 15.30
HEV-koordineerija toetab kogu kooli kollektiivi ja kaasab kõiki osapooli, korraldab võrgustikutööd.
HEV- koordineerija:
- HEV õpilaste identifitseerimine;
- kooli kollektiivi informeerimine nende õpilaste erivajadustest, käitumisest ja saavutustest;
- õpilaste erivajaduste varajase märkamise ja sekkumisstrateegiate planeerimine;
- õpilaste erivajaduste kirjeldamine ja dokumenteerimine, õpilaste edu ja saavutuste jälgimine;
- kooli HEV õpilaste õppekorralduse tõhususe hindamine;
- kolleegide nõustamine ja toetamine;
- koostöö ja partnerluse arendamine õpilastega lastevanematega ja teiste spetsialistidega
(õpilaste ja lastevanemate kaasamine otsustustesse);
- organiseerib ennetustegevust koostöös teiste tugigrupi liikmetega;
- koostab ja registreerib IÕK või tugiteenuste/meetmete rakendamise otsused;
- peab arvet HEV õpilastest ja teeb vastavalt tugigrupi otsusele esildise õpilaste märkimiseks EHIS-sse;
- teeb koostööd kooliväliste spetsialistidega.
Sotsiaalpedagoog - Marina Versh-Gluškova
Vastuvõtuaeg E - R 8.30 - 16.30
- osaleb HEV õpilaste väljaselgitamisel,
- tegeleb nende peredega,
- abistab õpilasi isiklike ja sotsiaalsete probleemide lahendamisel ja jälgib koolikohustuse täitmist;
- osutab abi HEV õpilaste klassikollektiiviga kohanemisel,
- teeb ennetavat tööd koolikiusamise valdkonnas ja abistab konfliktsituatsioonide väljaselgitamisel ja lahendamisel;
- teeb koostööd väljaspool kooli olevate ametnike ja institutsioonidega;
- vajadusel osaleb sotsiaalpedagoog HEV õpilastega üritustel või istungitel väljaspool kooli.
Psühholoog Mari-Liis Are (tööleping peatatud)
Vastuvõtuaeg
hindab õpilase psühholoogilist arengut ja toimetulekut;
kavandab, juhib ja viib läbi sekkumisi, mis vastavad õpilase vajadustele ja hindamistulemustele;
nõustab ja toetab lapsevanemaid, õpetajaid ja kooli töötajaid õpilase vajadusi arvestava arengu- ja õpikeskkonna kujundamisel;
aitab ennetada õpilase vaimse tervise probleemide tekkimist;
toetab ja nõustab õpilasi;
toetab ja nõustab õpilast, lapsevanemat ja kooli personali kriisisituatsioonist väljatulemisel.
Logopeed - Galina Gololobova
Vastuvõtuaeg T - N 13.00 - 16.00
- toetab õpilase arengut, aidates kaasa kõne ja nende valdkondade arengule, mis on vajalikud õppekava omandamiseks;
- osaleb erivajaduste väljaselgitamisel, logopeedilise abi planeerimisel ning korraldamisel;
- teeb koostööd kooli juhtkonna, õpetajate, lapsevanemate ja erialaspetsialistidega, et leida parimad võimalused lugemis-, kirjutamis- ja kõneraskustega õpilaste õpetamiseks;
- vajadusel teeb ettepaneku individuaalse õppekava rakendamiseks (sealhulgas diferentseeritud hindamiseks keeltes);
- õppeaasta esimese kolme nädala jooksul selgitab välja kõneravi vajavad õpilased